Laat de foto hier los om te uploaden
Uploaden van foto hier niet mogelijk
Inschrijven

Meer succes met online daten!

26/09/2016 Redactie (Anne)
DATINGTIPS

succes
Hoe zorg je er voor dat je meer succes boekt met online daten? Dit is een vraag die waarschijnlijk bij alle online daters wel speelt, niemand zit erop te wachten om jaren lid te zijn van een datingsite. De eerste indruk is het belangrijkst, zeker bij e-Matching. Zodra je een profiel hebt aangemaakt (en het openbaar staat), wordt het namelijk rondgestuurd naar jouw potentiële matches. Dan wil je niet met een slechte foto en een profieltekstje vol spelfouten voor de dag komen. Dan sta je eigenlijk al met 2-0 achter...

Al jaren wordt er onderzoek gedaan naar de factoren die iemand een 'succesvolle online dater' maken. Niet iedereen is gezegend met een vlotte pen of een gezicht waar Doutzen Kroes jaloers op zou zijn, dus zulke onderzoekjes zijn altijd welkom. Het doel van online daten is toch om zo snel mogelijk een leuke partner te vinden en de resultaten van die onderzoeken kunnen je helpen om succesvoller te worden in de online datingwereld.

Profielfoto
Sommige mensen maken bewust de keuze om geen foto bij hun profiel te plaatsen. Zo proberen ze te voorkomen dat ze alleen op hun uiterlijk worden beoordeeld. Dit werkt niet, singles klikken niet snel op een profiel waar geen foto bij staat. Door geen foto te plaatsen, zijn mensen geneigd te denken dat je onaantrekkelijk bent, je je schaamt voor het feit dat je op een datingsite zit of dat je gewoon te lui bent om een foto van jezelf te plaatsen. Wil je meer succes boeken op een datingsite, laat jezelf dan zien! Ga voor een spontane en gezellige foto. Een foto waarop je lacht is een pluspunt, mits het een gemeende lach is. Vrouwen die rood dragen schijnen aantrekkelijker over te komen op mannen, voor mannen heeft de kleur blauw dit effect op vrouwen.

"Een foto waarop je lacht is een pluspunt, mits het een gemeende lach is"

Profieltekst
Eerder deze maand plaatsten wij al een artikel met tips voor het schrijven van een goede profieltekst. Dit doen wij niet voor niets, want een profieltekst is, naast jouw foto, het eerste dat potentiële partners bekijken als ze jouw profiel voorbij zien komen. Bij e-Matching zijn de eerste vijftig woorden het belangrijkst, omdat die ook rondgestuurd worden naar eventuele matches. Als je dan begint met 'Ik vind het moeilijk om iets over mezelf te vertellen' of 'Waar zal ik eens beginnen...' haken de meeste mensen al af. Wees spontaan, duidelijk en origineel, dan zijn jouw matches eerder geneigd om toch even door te klikken.

Nickname
Dit is niet het eerste waar je aan denkt bij succesvol online daten, maar de nickname die je gebruikt is wel degelijk belangrijk bij een eerste indruk. En ja, ook hier is onderzoek naar gedaan. Zo schijnt een nickname die begint met een letter hoog in het alfabet meer succes op te leveren, al is niet helemaal duidelijk waarom. Het zou kunnen komen doordat mensen met een naam die begint met een letter aan het begin van het alfabet vaker hoger opgeleid en een goed salaris hebben. Het zou natuurlijk ook kunnen komen door de zoekmachines van verschillende datingsites, die werken vaak op alfabetische volgorde.

Daarnaast is de betekenis van je nickname belangrijk. Vrouwen kiezen vaak voor een gebruikersnaam die een van hun fysieke kenmerken uitlicht, zoals 'Blondie' of 'Fitgirl' (niet de meest originele namen, maar goed). Mannen leggen in hun nickname vaak de nadruk op hun intelligentie. Maar een gekke of speelse nickname werkt ook goed. Mocht je dit niet zien zitten, kun je ook met je eigen naam spelen in je nickname, dan laat je die originaliteit wel zien in je profieltekst.

Algemene berichtjes zijn een no-go
Als je bovenstaande punten op orde hebt, is het tijd om actie te ondernemen. Wij zien vaak dat mensen een standaardberichtje sturen naar meerdere potentiële matches. Vervolgens zijn ze gepikeerd dat niemand op hun berichtjes reageert. Maar wat zou jij doen als je tien van die algemene berichtjes in je mailbox krijgt? De ontvanger denkt al snel dat je te lui bent om iets persoonlijks te typen of dat je een 'serial dater' bent die zoveel lijntjes uitgooit dat er vast wel een of twee zullen happen. Niet dus.

"Door een persoonlijke vraag te stellen laat je zien dat je oprecht geïnteresseerd bent en je moeite hebt gestoken in het bericht"

Probeer een persoonlijke vraag te stellen in je berichtje. Lees het profiel van de ander goed door en zoek naar iets dat je interesse wekt. Door een persoonlijke vraag te stellen laat je zien dat je oprecht geïnteresseerd bent en je moeite hebt gestoken in het bericht. Hiermee maak je veel meer kans dan met een standaard bericht waarin je zegt dat zijn of haar profiel je opviel en je graag in contact wilt komen met diegene.



Reacties

"Het is wel zo dat natuurlijk niet iedereen de creativiteit in huis heeft om een persoonlijk bericht te bedenken en dus noodgedwongen kiest voor de 'standaard-benadering'. Waar ik zelf een beetje moe van word, is het cliché dat mannen de eerste stap horen te zetten... Achterhaald! Ten eerste lopen wij ook het risico afgewezen te worden, alsof dat zo leuk is. Ten tweede, als je als vrouw een leuke man ziet, waarom zou je dan niet de gok wagen? Misschien loop je anders een gouden kans mis en mannen vinden het juist leuk als jij als eerste reageert!"
- Fantoom

"Ik vind het ergens wel jammer als er foto's bij een profiel staan. Zo vaak lees ik een leuk verhaal maar dan weerhouden die vreselijke foto`s mij om te gaan schrijven. Of ik zie een leuke foto maar als ik dan naar de volgende klik lijkt het wel een heel andere persoon. Zijn mannen misschien niet zo handig in het kiezen van aardige plaatjes of weten ze niet goed wat vrouwen leuk vinden? Voor mij hoeven ze echt niet beeldschoon te zijn maar ik knap wel af op foto's van mannen met ervan afgeknipte blonde hoofden in hun hals, met drank in de hand, zonnebrillen, veel blote bast..."
- Hortensia
uitsluiten?
Die kan jou dan niet meer zien of benaderen.
annuleren
annuleren
annuleren
Controleer je gegevens
Naam
:
Woonplaats
:
Rekeningnr.
:
Je geeft Focus Internet BV opdracht tot automatische incasso van 21,95 per maand. Controleer de bestelling voor je verder gaat. Na betaling gaat het lidmaatschap direct in. Klik hier voor de algemene voorwaarden.
annuleren
Titel
Tekst tekst tekst tekst tekst tekst